Welk woord denk je dat je het meest zou horen tijdens een uur lang gesprek met de CEO van een groeiende scale-up? Winst, innovatie, investeerders? Misschien wat vakjargon?
We vragen dit omdat na een uur of zo doorgebracht te hebben met Mollie's nieuwe CEO Koen Köppen, één woord de kamer rond rolt en door het hele gesprek galmt, elke deel van onze discussie ondersteunend.
Niet hefboomwerking, benutten, of synergie (gelukkig). Nee, het woord is ‘klant’.
En dat is logisch.
Waarom? Omdat Koen gedurende zijn hele carrière gepassioneerd toegewijd is aan het helpen van klanten – vanaf het begin als ingenieur tot het worden van Klarna's Chief Technical Officer en nu in zijn rol als onze CEO/CTO.
In feite is die toewijding al vroeg in zijn carrière gevormd, tijdens zijn tijd in een klantgerichte engineeringrol die hem uitdaagde in hoe hij de productontwikkeling benaderde.
“Tot dan toe bekeek ik een product vanuit een naar binnen gericht perspectief”, legt hij uit. “Maar eigenlijk was een jaar lang nauw samenwerken met klanten en producten door hun ogen zien verhelderend: het veranderde mijn mindset en de manier waarop ik dingen aanpak.”
Welk woord denk je dat je het meest zou horen tijdens een uur lang gesprek met de CEO van een groeiende scale-up? Winst, innovatie, investeerders? Misschien wat vakjargon?
We vragen dit omdat na een uur of zo doorgebracht te hebben met Mollie's nieuwe CEO Koen Köppen, één woord de kamer rond rolt en door het hele gesprek galmt, elke deel van onze discussie ondersteunend.
Niet hefboomwerking, benutten, of synergie (gelukkig). Nee, het woord is ‘klant’.
En dat is logisch.
Waarom? Omdat Koen gedurende zijn hele carrière gepassioneerd toegewijd is aan het helpen van klanten – vanaf het begin als ingenieur tot het worden van Klarna's Chief Technical Officer en nu in zijn rol als onze CEO/CTO.
In feite is die toewijding al vroeg in zijn carrière gevormd, tijdens zijn tijd in een klantgerichte engineeringrol die hem uitdaagde in hoe hij de productontwikkeling benaderde.
“Tot dan toe bekeek ik een product vanuit een naar binnen gericht perspectief”, legt hij uit. “Maar eigenlijk was een jaar lang nauw samenwerken met klanten en producten door hun ogen zien verhelderend: het veranderde mijn mindset en de manier waarop ik dingen aanpak.”
Welk woord denk je dat je het meest zou horen tijdens een uur lang gesprek met de CEO van een groeiende scale-up? Winst, innovatie, investeerders? Misschien wat vakjargon?
We vragen dit omdat na een uur of zo doorgebracht te hebben met Mollie's nieuwe CEO Koen Köppen, één woord de kamer rond rolt en door het hele gesprek galmt, elke deel van onze discussie ondersteunend.
Niet hefboomwerking, benutten, of synergie (gelukkig). Nee, het woord is ‘klant’.
En dat is logisch.
Waarom? Omdat Koen gedurende zijn hele carrière gepassioneerd toegewijd is aan het helpen van klanten – vanaf het begin als ingenieur tot het worden van Klarna's Chief Technical Officer en nu in zijn rol als onze CEO/CTO.
In feite is die toewijding al vroeg in zijn carrière gevormd, tijdens zijn tijd in een klantgerichte engineeringrol die hem uitdaagde in hoe hij de productontwikkeling benaderde.
“Tot dan toe bekeek ik een product vanuit een naar binnen gericht perspectief”, legt hij uit. “Maar eigenlijk was een jaar lang nauw samenwerken met klanten en producten door hun ogen zien verhelderend: het veranderde mijn mindset en de manier waarop ik dingen aanpak.”
Welk woord denk je dat je het meest zou horen tijdens een uur lang gesprek met de CEO van een groeiende scale-up? Winst, innovatie, investeerders? Misschien wat vakjargon?
We vragen dit omdat na een uur of zo doorgebracht te hebben met Mollie's nieuwe CEO Koen Köppen, één woord de kamer rond rolt en door het hele gesprek galmt, elke deel van onze discussie ondersteunend.
Niet hefboomwerking, benutten, of synergie (gelukkig). Nee, het woord is ‘klant’.
En dat is logisch.
Waarom? Omdat Koen gedurende zijn hele carrière gepassioneerd toegewijd is aan het helpen van klanten – vanaf het begin als ingenieur tot het worden van Klarna's Chief Technical Officer en nu in zijn rol als onze CEO/CTO.
In feite is die toewijding al vroeg in zijn carrière gevormd, tijdens zijn tijd in een klantgerichte engineeringrol die hem uitdaagde in hoe hij de productontwikkeling benaderde.
“Tot dan toe bekeek ik een product vanuit een naar binnen gericht perspectief”, legt hij uit. “Maar eigenlijk was een jaar lang nauw samenwerken met klanten en producten door hun ogen zien verhelderend: het veranderde mijn mindset en de manier waarop ik dingen aanpak.”